close
تبلیغات در اینترنت
10خوراکی برتر دنیا
وب سایت پودمان کار و فناوری

خبرنامه


آمار سایت

  • افراد آنلاین : 1
  • بازديد امروز : 299
  • بازديد ديروز : 186
  • آي پي امروز : 18
  • آي پي ديروز : 18
  • ورودی امروز گوگل : 2
  • ورودی گوگل دیروز : 2
  • بازديد هفته : 299
  • بازدید ماه : 1,722
  • بازدید سال : 3,884
  • كل بازديدها : 372,582
  • ای پی شما : 54.198.243.51
  • مرورگر شما :
  • سیستم عامل :
  • كل کاربران : 139
  • كل مطالب : 91
  • كل نظرات : 48
  • امروز : دوشنبه 25 تیر 1397

اطلاعات کاربری

عضو شويد
فراموشی رمز عبور؟

نام کاربری :
رمز عبور :


عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد

پیوندهای مفید


تقویم سایت

آخرین عناوین

ده برگزيده دنياي خوراکي ها

 

با توجه به تنوع مواد غذايي بيشتر ما براي انتخاب بهترين گزينه سردرگم مي شويم. طبق تحقيقاتي که انجام شده، متخصصان علم تغذيه بهترين مواد غذايي را معرفي کرده اند. در اين مطلب به نقل از سايت«MSN» با اين مواد

آشنا می شویم.

ليموترش

تنها يک عدد ليموترش، بيش از نياز روزانه بدن به ويتامين C را تامين مي کند و باعث افزايش کلسترول مفيد و تقويت استخوان مي شود. فلاوانوئيد موجود در ليموترش مانع از رشد سلول هاي سرطاني و عملکرد ضدالتهابي آن مي شود. نتايج بررسي ها نشان مي دهد، افزودن آب يا يک برش ليمو به چاي، باعث افزايش ۸۰درصدي توان بدن در جذب آنتي اکسيدان موجود در چاي مي شود.

کلم بروکلي

يک ساقه متوسط کلم بروکلي بيش از ۱۰۰ درصد نياز روزانه بدن به ويتامين K و تقريباً ۲۰۰درصد نياز بدن به ويتامين C را تامين مي کند. اين دو ويتامين ماده مغذي براي شکل گيري استخوان به حساب مي آيد. بايد اين گياه را به شکل خام مصرف کرد زيرا در صورت بخارپز يا آب پز کردن اين سبزي تنها66 درصد مواد مغذي آن باقي مي ماند.

شکلات تلخ

مصرف روزانه شکلات تلخ فشار خون را در افراد سالم کاهش مي دهد. پودر کاکائو غني از فلاوانوئيد نوعي آنتي اکسيدان کاهش دهنده کلسترول مضر و افزايش دهنده کلسترول مفيد است. هر يک تخته شکلات تلخ حاوي 53.5 ميلي گرم فلاوانوئيد است در حالي که شکلات شيري حاوي کمتر از ۱۴ ميلي گرم فلاوانوئيد است.

ماهي سالمون

اين ماهي منبع عالي اسيد چرب امگا۳ است که با کاهش خطر افسردگي، بيماري قلبي و سرطان ارتباط دارد. حدود ۸۴ گرم ماهي سالمون، ۵۰درصد نياز روزانه بدن به نياسين را تامين مي کند. نياسين در پيشگيري از آلزايمر و تقويت حافظه موثر است. مصرف ماهي هاي رودخانه هاي آزاد و دريايي بهتر از ماهي هاي پرورشي است.

گردو

گردو نسبت به ديگر مغزهاي خوراکي حاوي بيشترين ميزان اسيد چرب امگا۳ است. امگا۳، باعث بهبود خلق و خو، مي شود. از طرفي اين چربي، با سرطان مقابله و از پوست در برابر آسيب هاي نور خورشيد محافظت مي کند. خوردن مقداري گردو به عنوان دسر الگوي خواب را تنظيم مي کند، زيرا اين مغز خوراکي حاوي آنتي اکسيداني به نام ملاتونين است.

آ واکادو

اين ميوه سرشار از چربي هاي سالم است و تا ۲۲درصد کلسترول خون را کاهش مي دهد. تنها يک عدد آواکادو حدود بيش از نيمي از فيبر و ۴۰درصد از فولات مورد نياز روزانه بدن را تامين مي کند. فولات، خطر بيماري قلبي را کاهش مي دهد و افزودن آن به سالاد باعث افزايش جذب ۳ تا ۵ برابري مواد مغذي مانند بتاکاروتن مي شود.

سير

سير يک ماده ضدبيماري قوي است که مانع از رشد باکتري ها از جمله اي کولاي مي شود.«آليسين» نوعي ترکيب در سير داراي خاصيت مهم ضدالتهابي است و در کاهش دادن کلسترول خون موثر است. توجه داشته باشيد سير تازه له شده، بيشترين ميزان آليسين را رها مي کند. همچنين پخت بيش از ۱۰دقيقه سير، باعث از بين رفتن مواد مغذي آن مي شود.

اسفناج

حاوي لوتئين و زيزانتين است که هر دو از آنتي اکسيدان هاي مهم و تقويت کننده چشم است. نتايج بررسي هاي اخير نشان مي دهد اسفناج از تمامي ميوه ها و سبزيجاتي که با سرطان مقابله مي کند، موثرتر است.

لوبيا

مصرف حبوبات از جمله لوبيا، عدس و نخودسبز به ميزان ۴ بار در هفته خطر بيماري قلبي را تا ۲۲ درصد کاهش مي دهد. علاوه بر اين، خطر بروز سرطان سينه نيز کاهش مي يابد.هر چه رنگ لوبيا تيره تر باشد، مقدار آنتي اکسيدان آن بيشتر است. به عنوان مثال، پوست لوبيا سياه ۴۰ برابر آنتي اکسيدان بيشتري از پوست لوبيا سفيد دارد.

سيب زميني

هر يک عدد سيب زميني حاوي ۶۶ ميکروگرم فولات تشکيل دهنده استخوان است که تقريباً در يک پيمانه اسفناج يا کلم بروکلي وجود دارد. مصرف روزانه يک عدد سيب زميني شيرين، تقريباً ۸ برابر ويتامين A مورد نياز بدن را تامين مي کند. نتايج بررسي ها نشان مي دهد، با سرد شدن سيب زميني پس از پخت نشاسته ضدچاقي در آن توليد مي شود. در واقع با مصرف سيب زميني سرد، بدن حدود ۲۵ درصد چربي بيشتري مي سوزاند

منبع :روزنامه خراسان.